Posts

Showing posts from August, 2014

Kellie's Castle

Image
Assalamualaikum dan selamat sejahtera...
Melawat tempat bersejarah katanyaaa~ So basically Kellie's Castle is located near Batu Gajah, Perak. About 20-30 minutes from our home(Seri Iskandar). Here's the history of this wonderful castle (source: of course from Google-wikipedia) : William Kellie Smith (1870 - 1926) was born in 1870 in Kellas, Moray Firth, Scotland. In 1890, at the age of 20, he arrived in Malaya as a Civil Engineer. He joined Charles Alma Baker's survey firm, who had won concessions from the state government to clear 9000 hectares of forests in Batu Gajah, Perak. With the substantial profits made from his business venture with Baker, Smith bought 1000 acres of jungle land in the district of Kinta and started planting rubber trees and dabbled in the tin mining industry.In time, he named his estate Kinta Kellas after his home farm "Easter Kellas" and went on to own the Kinta Kellas Tin Dredging Company as well.With his fortune made, he returned home …

Kakak-kakak riang beraya

Image
Assalamualaikum dan selamat sejahtera...
Akhirnya, dari Raya Kedua duduk memerap dalam rumah dengan aktiviti-aktiviti yang sangat tak produktif : mencekik,melahap makanan online tengok tv tidur layan Bleach yang beratus ratus episod hari Jumaat-raya ke-5 pergi lah beraya.yeayyy.. tak sempat nak pusing seluruh rumah kawan-kawan, cikgu-cikgu dalam masa sehari.. huu... Lepas tu geng tak cukup sorang pulak. raya ke-5 pun still ramai lagi yang tak balik rumah memasing. 
Dalam beraya tu ada la sedikit sebanyak kutipan duit raya..#ehh hehe
tapi memang tak sempat la nak beraya banyak tempat dalam masa sehari je :( dah macam budak-budak bersemangat nak raya =.=  lepas tu selfie konon cecomel banyak-banyak.maklumlah zaman dulu2 takde gadget canggih macam sekarang. dulu takde kamera sekarang dah ada. apa lagi~
tengok lah betapa seghonok nya kakak2 ni semua beraya. umur orang kata dah boleh kahwin dah ;P











Still,pray for :
#PRAYFORMH17#PRAYFORMH370#PRAYFORPALESTINE#PRAYFORGAZA#HAVEFAITHINALLAH