Wednesday, May 30, 2012

day 27,28

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Day 27 – What kind of person attracts you?

umm. kind-hearted. :D Pastu tak busuk hati, merendah diri, kelakar, berilmu paling penting.. :)

Day 28 – In this past month, what have you learned?

There's so many things that I've learned. For instance, appreciate what you have. then, jangan biarkan diri kite jadi macam 1 peribahasa melayu nih : yang di kejar tak dapat, yang di kendong berciciran. Hargailah orang yg kite sayang..ego tu jangan la tinggi sangat. Lagi.. If u have any problem, the best way to solve it is sit and discuss it together.
Lastly, hargai lah mase yang kite ade ni.. Macam mama selalu ingatkan kat aku "manusia ni hidup bknnye lame sangat pun. 60-70 tahun dah innalillah. Paling lame pun mungkin 80+ .."
So, hargai lah mase yang kite ade ni.. Ape yang kite ade..
Lagi.. Don't ever give up even if you fall for 1000+ times. jangan sekali gagal je dah anggap kau takde mase depan. No. Tidak same sekali. Memang Allah dah tetapkan mase depan kita, tapi pilihan terletak di tangan kite kan..
Sejak aku kerja, baru lah aku rase sedar yang ade orang yang lagi susah dari aku lagi rupenye. Ramai lagi.. Dorang kerja sebab nak dapatkan duit n memang perlukan duit tu. Nak mintak kat ayah pun ayah takde duit..
Aku nihh?? Punye senang je nak dapat duit dari ayah.. Laptop baru pun dapat sebijik dari sape lagi kalau tak dari ayah? Kalau tak mintak ayah belikan? 
Nak makan pulak. Ape je yang aku tak dapat makan? Memang tak pernah dalam sehari pun selama 19 tahun ni aku hidup kebuluran.. 
Bertuahnye la hidup. Duduk pun dalam rumah yang dikira besar bagi sesetengah orang kat luar sane. Even duduk menumpang je pun :)
Nape aku kate menumpang? Sebab ini rumah mama. Ingat lah anak anak oi. Sedarla yang korang sebenarnye menumpang rumah mak bapak je. Takde duit lagi pun nak beli rumah sendiri kan? 
Yang dah berkemampuan memiliki rumah sendiri tuh, jage lah rumah tu elok elok ye..
Halemakk. Dah berceramah pulak aku.. haha
Banyak jugak yang aku dah belaja within this few months ea.huhuui