Wednesday, November 2, 2011

rumahku syurgaku XD

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Today I would like to talk about my house. <--- ceh.ayat skema.hihi
Rumah sape?
Mestilah bukan rumah hijau, biru, kondominium, flat, agam or whatsoever..
Hari ni nak cerita pasal rumah aku dan kawasan sekitarnye.
heee

inilah rupanya jalan masuk ke kawasan perumahan kami
err.. jalan masuk ke kawasan ni bagi orang lain agak jauh la.
Tapi bagi kami yang dah biasa nih, takde ape pun.



ini pulak kedai koperasi. menjual keperluan harian. memang takde kedai lain yang bukak melainkan kedai ni.huuu~

Okie. Let's continue our journey......




and this is the surau :)
nampak jauh sebab snap dari dalam kereta.


kalau tengok gambar rumah aku kat bawah ni, rumah2 yang nampak tu adalah kawasan kanan rumah aku. kiranye jiran2 rumah yang sebelah kanan la. 'dekat'kan? huhu

yang ni pulak jalan nak pegi area belakang belakang sane..
Jangan risau.. Banyak lagi rumah rumah kat belakang sane nun.
Hmm.. Dah lame tak jalan jalan kat area belakang tu..



'model' yang sedang merapikan rambut tu ialah adik yang form4

haa.. this is my house! <3
takde lah se-gah istana walt disney, atau mane2 rumah vvip kat negara ni.
sederhana saje :)
Nampak kan dua tingkap kat depan? Haa.. itu bukan tingkap bilik ea..
Itu lah tingkap dapur.. Yup. dapur rumah kami kat depan. unik tak?heeee ;3



aku suke gambar nih! haha.
tengok.. model tuh dancing plak.kih3
sorry dhil, ter-snap pulak.. hoho
yang cantik bagai bidadari tu ialah mama.hehe ^-^
baru lepas buat keje ape tah.huhu



mama and dhil ;)


inilah longkang rumah aku.haha
Bukan kat belakang rumah oke.. Tapi kat depan rumah.
besar tak? besar tak?
nak berenang-renang dalam tu pun boleh.. XD
Longkang kat sebelah sane tu lagi lah besar. Nak kuak lentang segala bagai pun boleh saje...
Cuma sanggup atau tak je la ;P
Kalau hujan lebat kan, air longkang nih melimpah ke luar.
So, banjir lah sikit depan rumah aku ni. Sikit je.. huhu

Masa zaman kitorang muda2 la *cewah.muda2.
Kitorang 3 beradik main badminton. Pastu shuttle jatuh dalam longkang nih.
Banyak kali. Tak terkira banyaknye..
Yang ameknye ialah adik bongsu aku. *sekarang dah form3..
Memang turun naik longkang tu kerja dia la.. hihi

Now.. Lets visit our neighbour...


.

.

.

.

.

.


ini pulak rumah jiran sebelah. sedang dalam pembinaan.
Belakang rumah ni, rumah 2tingkat jugak. dah siap, dan sudah di huni :)
Akhirnye, dapat jugak jiran sebelah rumah setelah bertahun tahun kesepian rumah kami ni.huhu
Kalau jiran sebelah kanan nih pun buat rumah 2tingkat, memang terhimpit lah rumah kitorang yang comel ni =,=

Rumah jiran lain pulak jauh2..
Sebelum nih, paling dekat pun jiran seberang jalan.. huhu

Okeh. That's all..
Nanti aku upload pulak gambar kawasan penanaman kelapa sawit selang 2lot kot dari umah aku nih..
hihi



eh,eh.. ade lagii gambar la ;3


Ini.....
errrr...errr....sape tah dalam gambar kat bawah ni.
aku pun tak kenal.. lalalala~~
di-snap oleh : mohd ahnaf fudhail =.=
trimas adikku =="


4 comments:

++M!RzA++ said... Reply To This Comment

hoi... mane biawak?? haha

miradyana said... Reply To This Comment

mase ak amek gamba nih sume biawak tgah tido. haha XD

++M!RzA++ said... Reply To This Comment

alaaa... kate besau sgt. nk juger nengok nyer haa.. :p

miradyana said... Reply To This Comment

meh la dtg perak..haha XP