Friday, November 25, 2011

busy days~

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

wahhh!
so many things to do.. T_T
Nak blogging pun x sempat..
Sem2 nih, memang lah mencekik.

papepun, wish me luck ;)

Tuesday, November 15, 2011

lega ^^

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Okeh.. lega selega lega nye! haha
Hilang kematian mood segala bagai....
hihihhi ^^

Bleh start countdown nak pulang ke Lendu tercinta dengan senang hati..
i lap u mirza..ekekee...
Hurmm.. nak kemas barang, sume dah kemas..
Ouh, study for muet. uhuu~

And memikirkan kekalutan ak nak balek melaka nanti.
Takde kawan naik bas, aku ni dah la kelam kabut, kalut segala bagai..
Hope I wont do any stupid act or whatsoever..



psstt: bye2 15teen's crush.. :)


Friday, November 11, 2011

jealous? o.O

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


Jealous?
hmmm.. no good. no good.

Okeh.actually, I always get confused when it comes to words that contain this 'ous'
haih. =,=

Aku pilih jeles sebab ak sedang jeles.
Jeles sesuatu yang positif k.

what is it?
Ouhh.. that's my little secret ;)


pssttt. love is not something that you can play with :)

Friday, November 4, 2011

be grateful :)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Above 3..
yeah. I'm not good enough to get 3.5 and above.
dah itu je yang aku mampu.
pffttt.

Not good enough for this sem but for the next sem, I'll try my very best. InsyaAllah..
Maybe it's not my rezeki yet to get that dekan thingy huh?



We only have 2 sems.
and the next sem will be the last sem.
I really really need to boost up my spirit and my efforts.
Jyeahhhh! <----- opps.semangat lebih pulak.haha

Btw, congrats to TESLians who had managed to achieve that dekan tittle ^-^
I'm happy and proud to be your friend.. heee
Especially MPI0201A!
love you all! <3

Respond mama towards my result : that's oke.. It's your first time trial. Tak biase lagi kan..
Nanti sem depan boleh la tu..
*dalam hati bunga2 dengar respond mama.hihi. thanks mama
respond ayah : haaa? itu je? ish3..
huhu

Aku percaya kalau Allah dah tetapkan rezeki kita camtu, itu lah yang kita dapat.
And ade kaitan jugak dengan usaha ;)

My feelings right now... Humm..
A lil' bit disappointed but still..
I'm very grateful. I also believe that the result reflects my efforts and also my weaknesses.



Thursday, November 3, 2011

tomorrow! +gulp+

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

The result is tomorrow.
And now, today I was like................
errrrrrrrr...
dup dap dup dap dup dup *berdebar debar la! :O

Luckily the heart still works.huuu~
Will it skips a beat after seing the result?
ouhhhh~

Hope that everything's gonna be just fine.
Aminnnnn...


- ya Allah.gantikanlah debaran ini dengan sesuatu yang baik hendaknya..



a wish from a friend ;)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Dear kautsar, wishing you happy birthday..
Years had passed, so many things changed.

But, our friendship is still as wonderful as the first time we met - at tadika Pasti, RPA Changkat Sodang ;)

May Allah fills your days with His bless
May all your dreams come true
May you have an endless happiness
Lastly, may our friendship last forever ^-^
InsyaAllah..



yana, kautsar

maryam, fairuz, kautsar


location: taman herba.heheh

second row from left : imah, aimi, kautsar
first row from left: fairuz, yana, me XD

Missing our sweet moments ;')
3 bestari 1 - 2008 ;)




p/s: form3's faces. XD


Wednesday, November 2, 2011

rumahku syurgaku XD

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Today I would like to talk about my house. <--- ceh.ayat skema.hihi
Rumah sape?
Mestilah bukan rumah hijau, biru, kondominium, flat, agam or whatsoever..
Hari ni nak cerita pasal rumah aku dan kawasan sekitarnye.
heee

inilah rupanya jalan masuk ke kawasan perumahan kami
err.. jalan masuk ke kawasan ni bagi orang lain agak jauh la.
Tapi bagi kami yang dah biasa nih, takde ape pun.



ini pulak kedai koperasi. menjual keperluan harian. memang takde kedai lain yang bukak melainkan kedai ni.huuu~

Okie. Let's continue our journey......




and this is the surau :)
nampak jauh sebab snap dari dalam kereta.


kalau tengok gambar rumah aku kat bawah ni, rumah2 yang nampak tu adalah kawasan kanan rumah aku. kiranye jiran2 rumah yang sebelah kanan la. 'dekat'kan? huhu

yang ni pulak jalan nak pegi area belakang belakang sane..
Jangan risau.. Banyak lagi rumah rumah kat belakang sane nun.
Hmm.. Dah lame tak jalan jalan kat area belakang tu..



'model' yang sedang merapikan rambut tu ialah adik yang form4

haa.. this is my house! <3
takde lah se-gah istana walt disney, atau mane2 rumah vvip kat negara ni.
sederhana saje :)
Nampak kan dua tingkap kat depan? Haa.. itu bukan tingkap bilik ea..
Itu lah tingkap dapur.. Yup. dapur rumah kami kat depan. unik tak?heeee ;3



aku suke gambar nih! haha.
tengok.. model tuh dancing plak.kih3
sorry dhil, ter-snap pulak.. hoho
yang cantik bagai bidadari tu ialah mama.hehe ^-^
baru lepas buat keje ape tah.huhu



mama and dhil ;)


inilah longkang rumah aku.haha
Bukan kat belakang rumah oke.. Tapi kat depan rumah.
besar tak? besar tak?
nak berenang-renang dalam tu pun boleh.. XD
Longkang kat sebelah sane tu lagi lah besar. Nak kuak lentang segala bagai pun boleh saje...
Cuma sanggup atau tak je la ;P
Kalau hujan lebat kan, air longkang nih melimpah ke luar.
So, banjir lah sikit depan rumah aku ni. Sikit je.. huhu

Masa zaman kitorang muda2 la *cewah.muda2.
Kitorang 3 beradik main badminton. Pastu shuttle jatuh dalam longkang nih.
Banyak kali. Tak terkira banyaknye..
Yang ameknye ialah adik bongsu aku. *sekarang dah form3..
Memang turun naik longkang tu kerja dia la.. hihi

Now.. Lets visit our neighbour...


.

.

.

.

.

.


ini pulak rumah jiran sebelah. sedang dalam pembinaan.
Belakang rumah ni, rumah 2tingkat jugak. dah siap, dan sudah di huni :)
Akhirnye, dapat jugak jiran sebelah rumah setelah bertahun tahun kesepian rumah kami ni.huhu
Kalau jiran sebelah kanan nih pun buat rumah 2tingkat, memang terhimpit lah rumah kitorang yang comel ni =,=

Rumah jiran lain pulak jauh2..
Sebelum nih, paling dekat pun jiran seberang jalan.. huhu

Okeh. That's all..
Nanti aku upload pulak gambar kawasan penanaman kelapa sawit selang 2lot kot dari umah aku nih..
hihi



eh,eh.. ade lagii gambar la ;3


Ini.....
errrr...errr....sape tah dalam gambar kat bawah ni.
aku pun tak kenal.. lalalala~~
di-snap oleh : mohd ahnaf fudhail =.=
trimas adikku =="


Tuesday, November 1, 2011

dear november

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Alhamdulillah,praise to Allah for giving me chance to breathe until today.
And another good thing is..
I had started doing here and there exercises on MUET. hee
-pencapaian terbesar.hahah
Not much. But still..
At least I've started ^^
rather than sitting in front of my lappy 24/7 ;P

It's november.
Open a new diary with a brand new chapter, close the last month.
Tata october.
I'll miss you.coz you are different from the previous years october :')



They said that our result will be on 4th november.
Can you imagine. it really is just around the corner!huuu~
Few days to go.....
Can I achieve 3.5 at least. or just at leasttttt 3.0?
or maybe worse than that? gulp..
dearest result.. please be nice to me..

If the result will not be as good as I want, please ya Allah..
Give me strength to face it. make it as a lesson for me so that I wont repeat the same mistakes again in the future >.<



p/s: missing lendu. miss you so damn much mirza farhana.harap dapat jadi roommate lg next sem. ;')
and..missing your 'kekek' nisa. XD