one day..

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...



will be mine. insyaAllah.. :)
lend me Your strength...


melting,melting! XD

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


Ouh dear.... 2PM




nichkhun! <3




nichkhun is so d*mn h.a.n.d.s.o.m.e! yaa.. aku baru perasan ke-handsome-an nye sebab lagu I'm your man . please~ be mine! gahahahaha ;P

p/s: nak merapu banyak2 hari ni kalau boleh. lepas gian seharian tak dapat online XD


what's the problem =="

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Alhamdulillhhh...
Internet has come to its conscious finally.
(wut kind of word I'm using ==")

My 'dearest' fess-bukk a.k.a fb is having kinda problem.
aiyoooo~~ fusing kepala aku. entahapelah masalahnye pun =,=




Btw, I just finished cooking.eheee. menu fer today is :tomyam~ ummmm,yumm3! ;D


cool yooo~!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

I bumped into this cute website : sayadoodle.com while I was googling some cute cartoons' pictures..
I was very fond of all the drawings
So cute and COOL! <3

-dah ramai orang follow tumblr dy tapi ak baru tau. haha
so kuno lah kau mirrah XD

But, i think the tumblr is quite new,in this year.
*err.berdasarkan archive dy.huhu
So, takde lah basi sangat kan website tu..ufufufu~

here's some :





p/s: nak cari lagi lah ;D


why is it so hard?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


L to the A to the Z to the Y


Hahah. that's the reason..
Actually, I was trying to urge myself to read something.
At least something and of course in English ( as I realise my english is like............urgh,Idon'twannamentionaboutit...........)
hoho

As the muet test -writing,listening,reading is just another 3-4 weeks ..
I want to prepare myself physically and mentally.
cewah! ;D
Semangat kau jah! haha
And of course I need to do a lot of exercises!
Not just only read something that can improve my vocab, but practise...
Practise makes perfect O.O
But....in order to do so.................
I find it very very very difficult to sit,open and read any book! O.em.geee
*Apenakjadikauni hah? =="

I'd rather sit in front of my lappy for hours downloading songs and video clips
(korean of course.haha) XP

And ouhhh... I'm so into heo young saeng now!
I just downloaded his first mini album. ngeeee.


-tengok.budak budak zaman sekarang.haih. lebih elok lah ko bangun tengah2 malam,qiamullail.

Okeh.tata for now ^-^


p/s: there're so many kinds, so many types of people out there... macam macam ragam. I wonder how my mom can be so patient facing those kinds of people... hmm.maybe because she's a MOTHER ;)


just realise

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


Ya Allah, thank you..
You've open my heart to realise it.
Thanks so much. :')





aiman azami : happy birthday

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

First of all....
Ini gambar.
Gambar ini menunjukkan orang.
Orang itu ade dalam gambar ini.
*mirrah,stop that.it's annoying =.=

Okeyh2...
Inilah aiman.

*serious, ko nampak cute gile dalam pic nih.eheeee (dah puji nih.bak hadiah.muahaha XP )

Aku tak pernah jumpe orang yang sangat kelaka macam ko.
Kalau borak dengan ko, memang tak sah tak ketawa..
Memang sakit perut, sakit rahang aku gelak.
tapi nasib baiklah setakat ni rahang aku still terletak di tempat yang betul.huhu

Happy 18th birthday :)
yang penting,ko kena sedar yang ko makin tua. paham?haha XP
May Allah bless you my dear friend
and may all your dreams come true :)
-whatever you are, be a good one-
Setiap orang ada keistimewaan masing masing.
Hargailah orang yang nampak keistimewaan pada diri kita ;)
Lastly, thank you for being my friend. Susah senang, ko still kawan ngan aku.
maklumlah,aku bukannye pandai sangat nak berkawan
dengan orang. huhuhuhuuu ;')



p/s: and happy birthday to Haslina too <3


‎/həʊm/ = home

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

home at last. hiha ;D
Bertolak dari s.alam dalam pukul 9.30 pagi camtu ar, sampai rumah pukul 1 tgh/h
Pukul 12 singgah makan kfc kat pekan Tapah.

Entah nape ayah keluar dari highway mase dah sampai kat Sungkai tak silap aku..
Pastu, ikut jalan biase je.
Maybe sebab nak lalu depan UiTM kampus Tapah yang baru tu kot..
huhu
Nak bandingkan kampus tapah ngan lendu....
errr...lendu cantek lagi! heeee XD

Then, lalu kampung mama-sungai lampam.. kat area chenderong balai uh.
Maka, mama pun teringat lah agaknye zaman nakal2 dia dulu..
Yang kami tiga beradik ni teringat memori mase mandi kat tali air, main kat bendang(atau dikenali sebagai sawah) tengah tengah panas dengan disaluti lumpur di seluruh badan..
Pastu, tiba2 pulak teringat satu kejadian nih...
Mase tu kitorang tiga beradik tengah syok ar berendam macam badak air dah dalam
tali air uh.
Then, Zaim(adik bongsu) dia kate nak buang air besar so dia pegi jauh jauh dari kitorang.
Selepas dia dah habis membuang hajat, lalu dia pun join kitorang..
Berenang renang la konon berlumba lumba...
Pastu, kitorang perasan ade objek yang menyerupai tahi sedang terapung apung bahagia(err...ayat terlebih bombastik) di air yang keruh itu...
Ape lagi.... aku n dhil(adik tngah) menuding jari kat zaim la..
Zaim pulak boleh gelak2. haih. sabo je lah.
Yang aku pulak, memang potpetpotpet lah membebel.
Bila ingat balik,sweet jugak memori nih. eheee ;P

Sampai rumah pukul 1. penat yang amat.
Dengan sakit pinggang,pening lagi.haih.
Macam lah aku memandu kan...

Pastu, online kejap then menuju ke katil...
Nampak Mickey terbalik kat atas katil. Okeh. Pasni, aku tanak tinggalkan dia dah. huuu~~
Hug and kiss Mickey dulu,then sleeppp... ;3
okeh.rindukan tuan dia actually ;'(((((((((((((((((



p/s: kena habiskan kerja kerja mengemas bilik.efffttttt =,=

=)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


Pagi tadi sementara menunggu ketibaan mama,ayah,dhil,zaim,
pak cik mat,ocik and aku merendek kat Jusco Bukit Tinggi kat Klang uh..

Tengok baju= rambang mata =,=
Last2.... dapat jugak ku rembat seluar applemint.
ngeh3........... ;D

Thanks pak cik mat! <3

p/s: dorang sampai pukul 2 ptg..


happy birthday ocik!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

This is my Ocik ^^
Love you so so so so much!
MmmmuuuuaaahhhhhXXX!
akak akan terus manja dengan ocik sampai bile bile pun.heee XD

yang hitam tuh namenye Nia.
our beloved cat. it's a he oke.huhu

wishing you

may Allah bless you :)


lots of love,
MIRRAHDIYANAMAZNUN



p/s:smoga terus nampak muda walaupun umur meningkat.heheh ;)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

"A friend in need, is a friend indeed"

I wish I could wash away your tears. Blow away your sadness. Be by your side every seconds.

But what I can do is just pray for you.
Also lending you my shoulder to cry on,and cry with you.



I want you to know that I really really love you dear.
May Allah heals your sorrow...



p/s: 3.25 in the morning.Istillcanhearyourcries.

apenakbuat?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


such a boring evening.(pagi & tgh hari tak bosan lah sangat)
Ocik balik lambat sikit hari ni.
Pak cik mat pulak usually after maghrib he'll arrive home.
My family probably at the highway now on their way to shah alam
or still packing things...
Then, after maghrib they'll depart from perak..
Maybe......


ouhhhh.......,
sayabosan =,=


disappointed

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Although I know everything, you've explain to me everything, I let myself to hear everything but
I can't help myself from not to be



And I also will never ever let you know .
sebab = aku tak nak mengusutkan keadaan :)


seronok=gumbira=happy=tralalalaaaa~~

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


stalking your profile is such a fun thing to do.
believe me.
XD



p/s: infinite-paradise pun best ;)

;3



we're driving down the road
i wonder if you know
i'm trying so hard not to get caught up now
but you're just so cool
run your hands through your hair
absent-mindedly makin' me want you


suddenly this verse appears in my mind. stuck in my head. softly play. my heart follows the beat. out of many verse in taylor swift-fearless song





Every day of your life is a page of your history. Use it well and wisely.
Tomorrow... is promised to NO ONE.






i've promised myself to forget those memories. but it still remains peacefully deep in my mind.
maybe it still there so that I won't repeat the same mistakes again. it also reminds me to stay away from you forever as I had pledged. if... if one day you come and ask me : "do you still hate me?" my answer is "yes.although I've forgave you.nothing will ever change"


=,=

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


I don't know how many times have I sneeze
tension haihhhh

Sabar je la dengan sakit ni..wuuuu~
Selesema makin menjadi jadi nampak nye..



p/s: ei.sabo je la bebanyak ngan line broadband ni! menchik77777 >.<
and cpat lah kurus.hahah ;3

pasal muet speaking hari khamis lepas

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Baru hari ni nak update.
punce : malas
Hoho

The question for my session which is 11.oo a.m is

'who should be invited to give a talk to pre-university students'
*(lebih kurang camnilah soalan dy... I can't remember....huhu)

A- a lecturer
B- university student
C- university counsellor
D- successful university student

To my surprise, I was the first candidate that is candidate A.
And the other surprise, my group was the first group to be tested.
Ouhhh.. thanks MUET =,=

Soalan sesi pagi : senang.
untunglahhhhhhh kan -.-
what was the question??
Oleh kerana terlalu senang, so aku malas nak ingat balik ape kah soalannye.
hoho

Seriously, I strongly believe that my performance during the test was like.................. =,=
(Sabar mirrah. jangan mencarut di sini)
I felt terrible.. huuuuuuu~~

Papepun, speaking dah lepas.
Now, what I need to do is preparing myself for reading, listening and writingg....

Oh yeahhhhh.. Pada hari tu jugak, Harir test muet.
tapi dia sesi pagi lahhhhh...
Mase aku sampai je, dia dah duduk lepak2, sebab dia group first so abis awal la kan.

Harir : Yeayyyyy ^-^

*ehem. I've mention your name.satisfy?? haha ;P




down, down, down.... and up

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Boleh tak.. Tolong lah jangan jatuhkan semangat akak.........

Benci lah camni.

K.. Kalau orang lain perli, boleh terima lagi.
Bukan setakat boleh terima, akak boleh tepis, buang jauh jauh, campak dalam laut or paling
cap ayam pun campak kat dalam Tasik Tun Fatimah, UiTM Lendu
( TTF jugak jadi mangsa)
Tapi anda anda adalah family sayeee.....
So, akak sangat down bile anda, anda perli cam tu..

Oke. Maybe just for jokes or whatsoever lah kan.....
But it hurts tawu takkkkkk.....
Depan depan memanglah boleh lagi wat muke seposen tak amek kisah
Tapi kat belakang, sedihnye la yang amat.........

Akak tak kebal cam perempuan lain yang begitu tabah, tak amek kisah sangat segala macam joke yang menyentap.
Okeh. Mula2 oke lah lagi. Lame2, boleh sakit jiwa akak tau..

Give me time. i'm working on it.
Ape,hodoh sangat ke appearance akak sekarang?
Sedih tawuuuuuu................

Dah sedih ape lagi...............
And there goes the tearssss.......
*Habit nih memang tak boleh hilang dari aku kecik sampai lah 18 tahun ni

sekian....



p/s: i'm a girl with 153 height(ye, pendek.sgt pendek =,= ) and weight 50kg(gemuk.aku tau).
kena kurangkan jugak dalam minggu nih sebab mama nak datang s.alam ambil aku. cukuplah 'perlian membina' dari ocik.aku tanak dengar dari mama lagi... pftttttttt. patutlah aku sakit agaknye ==" :stress. nak balik melaka boleh tak? ;(
dear sem break... cepat lah abissssss! >.<


ehemm

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


aikk? meng-hanjing aku nampak =,=


cis.naseb baik kau tak comel kucing ;3


undefined


If that is the best way, then go with it...
If that's the 'price' to put things back in the right place, then that's it.
Guess I have to accept it....
With reluctance.................

Inilah namenye rela dalam terpaksa.


trust me. it hurts :')

okey?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

What I hate the most is being challenged
But I doooo LOVEEEEEEE to challenge. hoho >;)

Okeh. Packing = done.
Hope everything will be just fine tomorrow... >.<
Ya Allah. Please protect me..



MUET

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

MUET = malaysian university english test

Seriously, its freakin' me out =,=

My thought says : you're dead if you don't get at least band4.



I am deadly so nervous . Especially for the speaking test.
Mine is on 13th october(speaking test only).
Just around the corner! >.<

Ya Allah.. Please help me. I seek only for your guidance along with my efforts.
Replace this nervous with confidence and courage.
Lend me your strength...


TESL is easy? =="

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

selamat pagi dunia dan seluruh isinya...

semoga kita sentiasa dalam perlindungan-Nya...

p/s:This is such a long long long entry.. ;)

Okeh..
First of all, I want to congratulate my friends, my Perakian friends-studied in UiTM Perak
coz most of them (i think most of them la.huhu) have already finish their exams.
And also, good luck for the result. :)

Okeh. Now, the topic.
Mama told me that, now few of her friends' children or can be called them as my juniors, want to pursue their studies in TESL.
Reason is because TESL is easy.
Or can I say, my mama had influenced you all to take TESL?
hehehe
My mom is right when she says that English now has been a high demand in Malaysia.
I am very grateful that I follow her advice.
And luckily, I also love English.heheh

But, the fact that TESL is easy....
Hurrmmmm.. For me not.
There's no such things that are easy in this world.
Even for sleeping.
Right?

From my first semester experience, I can conclude that this programme is not so easy.
But it also not as tough as other course.

We don't have such things like maths subject for this course.
That's one of the reason why I choose TESL... Ngeee
And also, no such thing such as chemistry, addmath, physics, dan yang sewaktu dengannye..
Huhu
Aku dah tanak jumpe sains2 tu sume. Tu pun antara sebab nape aku pilih TESL.
heee. *anak sape lah ni.

But.... Although all those subjects are not in this programme, there is still
errr.. can I say many subjects that are tough?
Uhhuuuu~~
Example : Reading, Writing, Grammar, Oral(listening n speaking), computer
literacy, ctu(tasawwur islam)..
Atau aku sebenarnye yang tak pandai? ufufuuu~

The first four are the core subjects.Kalau TESL kat UiTM lah..
Kat U lain, I'm not sure and tak amek tahu.
UiTM di hati ku... Haha XD

Besides, in sem 1 you'll have project that is called 'school project'.
You have to cooperate with your classmates and conduct a programme for the primary school students.
Tak tau lah plak kalau2 ade yang kena kat sekolah menengah... =="

But, believe me. It's FUN.
Although you'll have a super duper awful migraine in order to produce a tip-top event.
Especially, pihak atasan. huhu
such as project manager and all of his aids..
Aku? Ahli biase biro sudahhh.. heheh.
This event was my most unforgettable moment ^-^

Err.. I think I can stop now.. huu~
This is my opinion. I don't know if other TESL students have other different opinion.
I'm not as good as you all who have such a brilliant brain :')

There's still a lot of things that I have to learn.
A lot to improve.
My advice, make sure you really really love english so damn much before you take this course
sebab kalau kita belajar something yang kita tak minat, tak menjadi jugak.
^-^
And make sure you get at least A- for english.

p/s: ouhhh.. I'm sleepy -________-



speechless



Dia post 150 juta kat wall FB aku
;)



part time work during sem break XD

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

morning = wake up 'early' : 6.30 a.m
paling lambat : 7 a.m?
ngeh.ngeh.ngeh.
after subuh, mengaji. cewahh.nak mention jugak! haha ;)

then.. emm.. hah,at 7.30 send mama and ayah to the door before they're
going to work. hee
younger brothers?
Ouh, their bus come to pick them up as early as 6.40 i think
*i'm still in the bathroom.huhuhu
and then..... there goes the laundry...... pfttt.

noon = cooking lah.. what else should/can I do.heh =,=
then, then... usually I'm fb-ing after cooking. eheee


evening = sleeping~~~ from 3-5 p.m
hoho
pehtu, tunggu mama and ayah balik lerr..open the gate for them. uhuuu~
5 p.m-watching 'telebisyen'! hahah
-boys over flowers- ulangan.tapi still the best korean drama ever! ;D

night = huha huha.hang out with brothers at their room je pun.
online~~~~~~
messaging with tutttt... XD

then,
go to sleep. zzzZZzZzzZZZZzzzzzZZZ


cat: me, bear:my dearest mickey ;)))

p/s : i don't get any pay for this part time work. lesson: Jangan cari kerja macam kerja aku
kalau nak gaji. hihi

okeh.that'sallfornow ^^


smile=200

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Bukak2 blog ternampak ini




wohooo!! berbunga bunga hati.. hee.
Bukak2 blog beliau, rupe rupenye rakan seangkatan Asasi TESL~
Cuma kelas je yang lain.. Beliau dari kelas B.
Thanks ye cik fyza ^^

and thanks also to fatahul
merangkap class rep. MPI0201B yang sudah meng-follow blog nih.

:DD


please don't go ;)


Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

just discover it this year.

-ketinggalanzamanbetul-
xP




Err..?


Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Kenapa ?

Kenapa aku rase hari ni macam hari jumaat?
Errr...


Oh yaa.. While I'm google-ing, trying to find any cutebeautifulandinteresting pictures
I remembered this one quote :


When you find love, treasure it, take care of it,
be true to it, and make good use of it.
Because love comes unseen..
You can only see it when it's gone...


This quote stay soundly in my notebook.
Err.. My form4 notebook I think.
To admit that.. This quote is my favourite among other quotes! XD



p/s: skype-ing with Mirza yesterday. and sharing stories ;)



Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


Smile lah puas2 Mr. Lion.
Coz my first post for this month is for you ;D


Y.O.U

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Dear Harir

I'm a girl wearing imperfect attitude, behaviour physically and mentally.
A girl that will definitely spills everything along her way.

That's me. The real me.

I'm very grateful to have a chance studying in Melaka.
If its not because of the chance, I'll never meet you or even know your existence.
Truely, It's a pleasure :)
Oh yaaa.. I won't forget the very first time you ask for my number.
Tau tak, sangat cool bile seseorang lelaki mendapatkan number perempuan tu dengan usaha sendiri,
berdepan dengan perempuan tu
dengan seluruh keberanian yang ade although you are very 'cuak' at that time kan. hihi ;P

The weirdest thing is how you actually saw me instead of other hundreds of beautiful,
lovely, cute and perfect girls.

As you wrote : wounds heal, but scars won't
It really, really touched my heart. Because, I've hurt so many people in the past :
family, friends, anyone that knows me, ex's, etc..

It makes me think of how deep the
scars that they had instead of mine, instead of scars that I just ever had a
few months ago.
I'm very afraid that one day you'll have another scar from me.
I'm not afraid with mine, but yours.

But... But, I'll try my very best to make it work.
Because I'm hoping for it as well.

p/s:If I done any mistakes, juz speak it out loud. So that I'll realize it.

truthfully,
the author ;)



October Rant

Assalamualaikum and good day How are you guys holding on so far? Whatever circumstances you are in right now, I hope that you guys will...