surat cinta dah sampai!!!!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...


Semasa sedang duduk lepak2 depan lappy kesayangan tengah hari semalam,
tiba tiba loceng rumah kedengaran ditekan oleh seseorang dari luar..
Menyangkakan rakan yang datang semula ingin memulangkan novel/komik takpun nak
pinjam lagi..

Berlari ke dapur lihat ke luar melalui tingkap, betul ke kawan ku tadi (dapur umah aku kat depan.ala2 inggeris gitu..hihihi(mak aku lah yg ckap) )
Rupa-rupanye bukan..
Abang posmen rupenye!

Dengan penuh debaran di dada aku berlari amik tudung sambil jerit kat abang posmen tuh dari dalam rumah : "sekejap!"

Pelbagai persoalan bermain di fikiran....
.
.
.

Bila dah keluar tu abang posmen tu pun tanya : 'Mirrah Diyana ada?'
Aku menjawab dengan penuh sopan santunnye(cewahhh!) : "ye saye"
Abang posmen : "ni ada surat dari PLKN"
Aku : 'Owhh..' (hanya ini yang mampu keluar dari mulut kerana terkejut tak terkata)
Semasa abang posmen tu menyerahkan surat aku, sempat jugak aku usha2 surat PLKN lain yang masih diikat kemas.
Tak ku tahu sape lah empunya surat2 tu..
Tak sempat usha lama2 akibat "keterujaan yang melampau".(melampau lah sangat!)

Lepas tu, abang posmen tu pun suruh tandatangan and tulis nombor IC pada kad ape tah..
Huhuu~
Tulisan yang sememangnye cakar ayam menjadi tulisan cakar dinosaur akibat terlalu "teruja".
Tangan pun mula lah mengidap parkinson tahap KRITIKAL!
Mujur saja tak masuk hospital.

Setelah segala urusan mengenai surat PLKN tu selesai kaki di hayun melangkah masuk rumah.
Surat tu letak tepi dulu kat atas sofa..
Habiskan dulu masa kat depan lappy kesayangan.
Lepas tu, baru lah bukak surat tu dengan penuh berhati hati tanpa mengoyakkan sedikitpun sampul surat itu (heh.yela tu)
Tak lama lepas tu Imah mesej, bertanyakan tentang surat PLKN.
Dia pun dah dapat..
Iyer lah.. Kami duduk satu taman jer..
Dapat pun tengah hari semalam jugak.

Dah bukak tu, letak balik.
Lepas memasak, solat pe sume baru lah membaca keseluruhan surat ituu..
Lihatlah betapa "semangat"nye aku nak pegi PLKN tu. Hohoho

Sambil membaca surat cinta PLKN tu tiba2 terdengar deruan enjin bas sekolah.
Adik2 ku sudah pulang...
Kakaknye ini pun ape lagi, terlompat-lompat memberitahu adik2 tentang surat cinta tersebut.
Sorang ambil buku panduan yang sedang aku pegang.
Yang bongsu pulak bertanya berapa lama PLKN tuh..
Kakaknye menjawab : dari 15 Mei-30 Julai
Adelah 2 bulan setengah kot...

Petang tu siap2 nak pegi kedai koperasi ngan Aimi.
Kami ngidam nak makan aiskrim.
Haha. Yana tak leh pegi..
Aimi bawak kereta.. Yeayy! hihi
Kebetulan keluar rumah je, ayah baru balik.
Bagi tau ayah, nak gi kedai ngan aimi.
Ayah kata : "oke"
Sempat lagi mase tuh, dengan keterujaan yang tak habis lagi memberitahu ayah
"ayah, surat PLKN akak dah sampai"
Ayah : "iye?"
Aku : "iye" then terus mengorak langkah masuk ke kereta Aimi.. hehe

Masuk2 je dalam kereta ape lagi..
Mulut aku pun mula lah berpot-pet pot pet cite kat kawan aku nih pasal surat PLKN tuh...
Aimi gelak2 sambil kata : "padan muka.. haha! "
Kawan ku Aimi ni pun dapat PLKN jugak.
Tapi dia kumpulan 3.
Lambat lagi lah dia...

Sampai2 kat kedai pulak bercerita kat Mun ( kwan aku jugak yg jaga kedai.huhu)
Sume orang yang aku jumpe aku citer... Kihkihkih..
Excited bebenor pun! haha
Balik rumah, makan aiskrim... Ngehngeh..
Untuk adik2 beli aiskrim murah je!
kahkahakah.. Bagus punye kakak! ;P

Hari ni pulak tangan laju menaip ceritakan perihal semalam..
Semangat ni weyhhh!! Haha

Honestly, memang tak minat pun PLKN.
Tapi yang tak minat ni lah yang dapat..
Punye lah berlambak lagi kawan2 sebaya kat luar sana yang nak pegi PLKN malangnya tak dapat...
Yang tak nak ni pulak dapat.. Kuikuikui..

Tapi.. Bila dah dapat surat semalam, dah baca surat tu...
Rasa cam best lah pulak! ;DD
Malam semalam online sempat tanya sepupu.
Dia dapat kumpulan pertama ri tu..
Nasib baik ada sepupu sebaya. Heee
Dia kata memang bes la..
Tudung yang pihak PLKN bagi tu pun selesa.
Alhamdulillahhh... Lega aku dengar.
Sepupu kata lagi memang seronok lah!
Boleh pegang senjata..
Hohohoho..
Tak dapat ku bayangkan macam mana rupe aku pegang rifle tu =.=

Okeh la. That's all!
I want to do my very best in whatever I do.

Bila difikirkan balik....
Mungkin ada hikmahnya kenapa aku dapat PLKN..
Ini lah kot cara untuk menguatkan semangat mental dan fizikal aku.
Kalau tak lembik je. Nak angkat benda berat pun tak larat.
Berlari?? Lagi lah! Harap badan je dalam kategori slim tapi kalo lari cam hampehh..
huhuhui


p/s: Nak upload gambar surat tuh, tapi tak boleh pulak! huh! >.<



No comments:

October Rant

Assalamualaikum and good day How are you guys holding on so far? Whatever circumstances you are in right now, I hope that you guys will...